Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Vliv systémů řízení kvality na spokojenost žáků středních odborných škol
Liška, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Švec, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou kvality školy, resp. systémy řízení kvality, které využívají střední odborné školy v České republice. Využívání těchto zákaznicky orientovaných systémů řízení kvality je v zahraničí běžné, v některých zemích (např. v Německu, Španělsku) v jistých souvislostech i povinné. Podle dostupných informací v České republice tyto systémy příliš využívané nejsou, jejich využití v resortu školství není evidováno. Cílem práce bylo vyhodnotit a porovnat dopad předpokládaně nejčastěji využívaných systémů (sebehodnotícího rámce CAF, EFQM a norem ISO:9001) na spokojenost žáků a jejich postojů ke škole. Byla provedena experimentální, průzkumná a ex-post-faktografická studie, pro kterou byl použit standardizovaný dotazník vytvořený Institutem pro pedagogiku a vzdělávání dospělých při Leibniz Universität Hannover, který je od roku 2011 využíván pro zjišťování spokojenosti žáků a kvality středních odborných škol v Dolním Sasku. Prostřednictvím faktorové analýzy byl dotazník rozdělen do tří hlavních a pěti dílčích indexů. Dotazník byl odpilotován na vzorku 741 respondentů v pražské střední odborné škole. Samotný sběr dat byl prováděn na 21 středních odborných školách různých velikostí a zřizovatelů, s výjimkou jednoho kraje ve všech krajích České republiky. Shromážděno bylo 7 179...
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Měření kvality zdravotní péče prostřednictvím analýzy dotazníku spokojenosti pacientů v konkrétní zdravotnické laboratoři
Čajková, Magdaléna ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Petr, Tomáš (oponent)
V současných tržních podmínkách musí i zdravotnické zařízení obstát v konkurenčním boji. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je efektivně řídit poskytovanou kvalitu péče a vnímat potřeby svých zákazníků. Důležitou zpětnou vazbou od zákazníků je jejich spokojenost. Každé zdravotnické zařízení by mělo tuto spokojenost monitorovat, vyhodnocovat a reagovat na ni s cílem své služby trvale zlepšovat. Cílem diplomové práce je změřit kvalitu zdravotní péče ve zdravotnické laboratoři prostřednictvím analýzy dotazníku spokojenosti pacientů. Diplomová práce má část teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje systémy řízení kvality ve zdravotnických laboratořích, vymezuje pojmy produkt, marketing a marketingový C mix. Blíže se zaměřuje na osobu pacienta jakožto prioritního zákazníka ve zdravotním systému a vymezuje hlavní důvody zkoumání jeho spokojenosti. V empirické části je nejdříve představena činnost konkrétní zdravotnické laboratoře. Následně je popsána realizace provedeného výzkumu a jsou interpretována zjištěná data. Se službami zdravotnické laboratoře je 69,7 % pacientů spokojeno. Jejich spokojenost je výrazně determinována věkem a počtem absolvovaných laboratorních vyšetření. V závěru diplomové práce jsou navržena doporučení, která reagují na data a výsledky získané výzkumem. Tato...
Implementace systému řízení jakosti podle normy ISO 9001
Kožner, Vojtěch ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Tato práce je věnována vytvoření příručky jakosti pro menší organizaci tak, aby vyhovovala normě ISO 9000. Příručka popisuje systém řízení jakosti, který je v této organizaci tvořen v souladu s normou ISO 9001. Tato příručka poskytuje informace o procesech, které v organizaci probíhají a také o tom, jakým způsobem jsou tyto procesy řízeny a vyhodnocovány.
Metody řízení jakosti při příjmu syrového masa
SYROVÁTKOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá oblastmi složení masa, systémů řízení kvality, zejména pak BRC (British Retail Consortium), IFS (International Food Standard), HACCP (analýzy rizik a kritických kontrolních bodů) a ISO ((Mezinárodní organizace pro normalizaci). Je zde popsán význam systému řízení kvality pro bezpečnost potravin a podnikový management. V další části této práce jou popsány požadavky zpracovatelů masa. Zmíněné požadavky jsou značně závislé na konkrétním druhu masa a politice jakosti daného zpracovatelského podniku. Dále je zde analyzováno spotřebitelské chování na trhu s masem, trendy ve spotřebě masa v České republice i ve světě. Světový trh s masem je poměrně závislý na dění v Asii, jelikož tam dochází k dynamickému růstu výroby a spotřeby masa. Zvláště patrný je tento trend v Číně, která má velký potenciál v oblasti vývozu vepřového a drůbežího masa. Byla zde rovněž sestavena predikce spotřeby masa v budoucnu na základě zjištěných trendů. Vývoj na českém trhu s masem kopíruje světové trendy, tudíž lze očekávat, že se bude rovněž zvýšovat spotřeba drůbežího masa. Naopak dojde ke snížení spotřeby hovězího a vepřového masa, poněvadž dochází k útlumu zemědělských dotací. Skopové a zvěřina si pravděpodobně udrží svůj podíl na trhu díky stabilní zákaznické základně. Pro vytvoření této diplomové práce jsem využila studium odborné literatury. Získané informace byly následně použity do grafů, aby zjištěné výsledky byly více transparentní. Dále byly tyto grafy blíže popsány a analyzovány.
Efektivnost fungování municipálních subjektů vlivem implementace systému kvality
Jašková, Petra ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
V diplomové práci se věnuji analýze vlivu implementace jednoho ze systémů řízení jakosti na subjekt územní samosprávy. V první kapitole proto uvádím základní definice a pojmy územní samosprávy. Zaměřuji se na kvalitu ve veřejné správě, na její vývoj a důvody, které vedou veřejnou správu k implementaci a využívání metod řízení kvality. Z možných metod kvality jsem si vybrala systém řízení jakosti pomocí sebehodnocení ? Common Assessment Framework (CAF) a hledám přínosy, které subjekt územní samosprávy může díky modelu CAF získat. Následně analyzuji jednotlivé kroky, které úřad při zavedení systému sebehodnocení musí provést. V závěru této práce analyzuji kvalitativní a kvantitativní přínosy modelu CAF pro občany, zaměstnance, společnost a pro konečné hospodaření úřadu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.